خرید لپ تاپ استوک
نوشته شده توسط : مهدیه

امروزه به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و نوسانات ارزی، قیمت لوازم الکترونیکی افزایش چشمگیری یافته است و مردم را به سمت خرید لپ تاپ استوک سوق داده است. در واقع مهم‌ترین دلیل جذب خریداران به این لپ تاپ‌ها، قیمت مناسب و به‌صرفه آن‌ها است.به طور کلی در ایران نام استوک را برای کالاهای معیوب و دست دوم به کار می‌برند که این تعبیر درست نیست. زیرا استوک به کالاهای ذخیره‌شده در انبار می‌گویند. ممکن است بارها نام لپ تاپ‌های استوک به گوشتان خورده باشد اما به طور دقیق با نوع این لپ تاپ‌ها آشنایی نداشته باشید.

در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید تا بیشتر به موضوع خرید لپ تاپ استوک بپردازیم.

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک به لپ تاپ‌هایی می‌گویند که خط تولید آن‌ها متوقف شده است اما برخی از کالاها باقی مانده و به فروش نرسیده‌اند. اغلب این لپ تاپ‌ها را به کشورهای خاورمیانه ارسال می‌کنند و مردم خاورمیانه آن‌ها را با قیمت مناسب تهیه و مورد استفاده قرار می‌دهند.

همچنین برخی از لپ تاپ‌ها که پس از خرید توسط خریداران مرجوع شده‌اند را نیز جزو لپ تاپ‌های استوک به شمار می‌آورند. بنابراین با توجه به باز شدن بسته‌بندی لپ تاپ توسط مشتری، کالا از آکبند بودن خارج شده و دیگر قابل فروش نیست.

به طور کلی این لپ تاپ‌ها مشکلی در ساخت یا کیفیت قطعات ندارند. بلکه به دلیل پایان فصل تولید و فروش، دیگر خریدار چندانی ندارند و در انبار باقی می‌مانند. اما برخی خریداران که به دنبال خرید لپ تاپ استوک با قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت بالا هستند، نوع استوک را برای خرید انتخاب می‌کنند ولی باید حتما به نکات مهم در خرید لپ تاپ استوک توجه کنید تا پس از آن دچار مشکل نشوید.

چرا خرید لپ تاپ استوک؟

لپ تاپ استوک برخلاف تصور اغلب افراد، عموماً از کیفیت بالا، سخت‌افزار قوی، قیمت به‌صرفه و ضمانت فروشنده برخوردار است. کاربران می‌توانند با توجه به نوع نیاز خود یکی از مدل‌های صنعتی، لمسی، سبک، کم‌حجم، گیمینگ و حرفه‌ای را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

با توجه به اینکه برخی از لپ تاپ‌هایی که به عنوان استوک به فروش می‌رسند، استفاده نشده‌اند و یا مدت زمان کمی کار کرده‌اند، قیمتی حدوداً یک سوم قیمت لپ تاپ آکبند را دارند. به این ترتیب یکی از دلایل مهم خرید لپ تاپ استوک، کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب لپ تاپ است.

مزایا و معایب لپ تاپ استوک چیست؟

همانطور که می‌دانیم لپ تاپ استوک نیز مانند بسیاری از کالاهای دیگر، علاوه بر مزایای فراوانی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای لپ تاپ استوک

همانگونه که اشاره کردیم، لپ تاپ‌های استوک توسط خریداران مرجوع شده‌اند و از نظر کیفیت قطعات و سخت‌افزار همانند مدل اصلی هستند. بنابراین برای کاربران تفاوتی بین مدل آکبند لپ تاپ و نوع استوک آن از نظر فنی، کیفیت و کارایی وجود ندارد.

از سوی دیگر اغلب این لپ تاپ‌ها بسیار تمیز هستند و هیچ‌گونه خط و خشی روی آن‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین برخی افراد سودجو آن‌ها را به عنوان لپ تاپ آکبند به مشتری می‌فروشند. همچنین تنوع نوع استوک لپ تاپ بسیار بالاست. به این معنا که هرگونه لپ تاپ از نوع ضدآب، اداری، صنعتی، کم وزن و غیره در بازار استوک یافت می‌شوند.

از آنجا که اغلب خریداران تخصصی در تشخیص آکبند یا استوک بودن لپ تاپ ندارند، متوجه این موضوع نمی‌شوند. به این ترتیب لازم است برای خرید لپ تاپ استوک فروشگاهی معتبر را انتخاب کرد که با صداقت راجع به مشخصات فنی و ظاهری آن به خریدار اطلاعات بدهند.

معایب لپ تاپ استوک

همانطور که می‌دانیم، تولید و فروش لپ تاپ‌هایی که به عنوان لپ تاپ استوک به فروش می‌رسند، به پایان رسیده است. بنابراین نمی‌توان استوک لپ تاپ‌هایی با مدل‌های جدید و پیشرفته‌تر را که اخیراً روانه بازار شده‌اند، تهیه و خریداری نمود.

علاوه‌براین، در هنگام انتخاب رنگ، ممکن است کاربران با محدودیت رنگ مواجه شوند و نتوانند رنگ مورد پسند خود را پیدا کنند. اما از آنجا که قیمت‌های استوک بسیار به‌صرفه است، موضوع رنگ کم اهمیت جلوه می‌کند.

از دیگر معایب استوک، عدم دسترسی به برخی قطعات لپ تاپ در بازار است. به علت اینکه تولید و فروش لپ تاپ‌های استوک متوقف شده است، قطعات آن‌ها نیز تولید نمی‌شوند.

درجه‌بندی لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ‌های استوک با توجه به کیفیت ظاهری و مشخصات فنی درجه‌بندی شده‌اند و در درجه‌های A، A+، A++ در بازار یافت می‌شوند. همچنین قیمت‌های آن‌ها نیز براساس نوع درجه آن‌ها تعیین می‌شوند. در این زمینه لازم است از فروشگاه‌های معتبری همچون مدیران شاپ کمک گرفت که در زمینه واردات قطعات نو و استوک کامپیوتر فعالیت می‌کنند.

لپ تاپ استوک A++

لپ تاپ استوک با درجه A++ را به عنوان مشابه نو به شمار می‌آورند. به این معنا که وضعیت ظاهری آن‌ها بسیار مطلوب است و هیچ‌گونه خط و خشی ندارند. همچنین مدت زمان استفاده از این لپ تاپ‌ها بسیار کوتاه و به صورت مختصر بوده است.

لپ تاپ استوک A+

این دسته از لپ تاپ‌ها مشابه نو نیستند و روی آن‌ها خط و خش جزئی مشاهده می‌شود. این درجه از استوک دارای مشخصات فنی عالی و عملکرد بسیار خوبی است. علاوه‌براین دارای سخت‌افزار سالم و قدرتمندی نیز است.

تنها تفاوت A+ با A++ خط و خش جزئی روی آن است که قابل چشم‌پوشی است. همچنین استوک درجه A+ از قیمت‌های کمتری نسبت به A++ برخوردار است و خرید آن برای کاربران بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

لپ تاپ استوک A

لپ تاپ‌هایی که دارای گرید A هستند، سایه و خط وخش دارند اما کیفیت کلی آن‌ها مناسب است. لازم به ذکر است که کیفیت و کارایی نوع استوک لپ تاپ، توسط تیم‌های خدماتی شرکت تولیدکننده به صورت مرتب چک می‌شود تا در صورت خرابی، آن را برطرف نمایند.

کاربردهای لپ تاپ استوک

مهم‌ترین نکته‌ای که مدنظر افراد برای خرید لپ تاپ استوک است، کارایی و کاربردهای آن است. از این‌رو به نوعی دسته‌بندی اشاره می‌کنیم که براساس کاربردهای لپ تاپ به وجود آمده است.

خرید لپ تاپ استوک رندر گیری

یکی از مهم‌ترین ویژگی این دسته از لپ تاپ، قدرت پردازش آن است. بنابراین از CPU قدرتمند، کارت گرافیک مجزا، رم با حجم بالا و هارد SSD برخوردار است.

خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

برخورداری از صفحه نمایشگر با کیفیت و کارت گرافیک قوی در گیمینگ، بسیار مهم است. بنابراین به منظور خرید لپ تاپ گیمینگ استوک باید به این موارد توجه کرد.

خرید لپ تاپ استوک صنعتی

لپ تاپ‌های صنعتی که از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند، امکان ارتقای سخت‌افزاری نیز دارند. بدنه این نوع لپ تاپ‌ها بسیار محکم و مقاوم است و غالباً سنگین وزن هستند.

خرید لپ تاپ استوک تبلت‌شو

این نوع از لپ تاپ‌ها که از نمایشگر لمسی برخوردارند، امکان جدا کردن کیبورد و نمایشگر در آن‌ها طراحی شده است. از این نوع اغلب در امور آموزش و تدریس استفاده می‌کنند.

خرید لپ تاپ استوک خانگی

از آنجا که این لپ تاپ‌ها برای امور روزمره و عادی استفاده می‌شوند، قدرت پردازش کمی دارند. بنابراین دارای قیمت‌های پایین‌تری نیز هستند. از این لپ تاپ در کارهای عادی اداری، حسابداری، روزمره و دانش‌آموزی استفاده می‌کنند.

لپ تاپ استوک برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به کاربردهای متنوعی که از لپ تاپ استوک نام بردیم، طیف کاربران آن بسیار گسترده است. به‌طوری‌که این لپ تاپ‌ها برای نیاز همه کاربران پاسخگو هستند. لپ تاپ‌های استوک برای استفاده دانش‌آموزان، دانشجویان، مهندسان، معلمان، گیمرها، حسابداران، کارمندان، طراحان، اساتید و غیره گزینه‌ای مناسب به شمار می‌روند.

نکاتی که هنگام خرید لپ تاپ استوک باید به آن‌ها توجه کرد

در نهایت اگر تصمیم گرفتید به سراغ خرید لپ تاپ استوک بروید، به نکاتی مهم و اساسی هنگام خرید توجه نمایید تا بتوانید خریدی رضایت‌بخش و به‌صرفه را تجربه کنید. قبل از هر چیزی باید به این دقت کنید که لپ تاپ آب خورده نباشد چرا که تعمیر لپ تاپ آب خورده کمی سخت است.

در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

  • ابتدا با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید به امکانات و قابلیت‌های لپ تاپ آگاه شوید. همچنین با راهنمایی‌های متخصص، از مناسب‌ترین مدل لپ تاپ برای کار خود مطلع می‌شوید و با آگاهی و دانش کافی اقدام به خرید می‌کنید.
  • با وجود اینکه لپ تاپ‌های استوک مدت زمان کمی استفاده شده‌اند، اما لازم است هنگام خرید لپ تاپ استوک کلیه دکمه‌های کیبورد آن را امتحان کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.
    به ظاهر بدنه لپ تاپ بسیار توجه کنید که آثار فرو رفتگی یا ضربه خوردن در آن وجود نداشته باشد.
  • با تست تاچ پد لپ تاپ و زوم آن، نسبت به سلامت آن اطمینان پیدا کنید.
  • چندین بار لپ تاپ را باز و بسته کنید و لولای آن را بررسی نمایید.
  • به منظور اطمینان یافتن از کیفیت صفحه نمایشگر، می‌توانید نور آن را کم یا زیاد کنید.
  • از آنجا که لپ تاپ‌های استوک مدتی بلا استفاده در انبار مانده‌اند، احتمال خرابی باتری در آن‌ها بسیار زیاد است.
  • نکته مهم دیگر در خرید لپ تاپ استوک، تست کردن کلیه پورت‌ها از نظر شکستگی و کارکرد صحیح است.
  • به عنوان نکته پایانی جهت خرید لپ تاپ استوک، بهتر است از فروشنده مهلت کمی برای تست کردن لپ تاپ بگیرید. خصوصاً در خریدهای آنلاین که امکان دسترسی فیزیکی به کالا وجود ندارد، دادن مهلت تست مزیت مهمی به شمار می‌رود.

برای تشخیص سلامت لپ تاپ استوک از ترفندهای زیر استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید لپ تاپ استوک به آن توجه کنید این است که لپ تاپ سالم باشد و تمامی بخش‌های آن به خوبی کار کند. خب این لپ تاپ‌ها کارکرده هستند و به همین دلیل ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آمده باشد. در این قسمت چند ترفند به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، سلامت لپ تاپ استوک را تشخیص دهید.

کیفیت صفحه نمایش را بررسی کنید

مانیتور از بخش‌های مهم و اساسی یک لپ تاپ است و در صورت داشتن مشکل، علاوه بر اینکه مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد، هزینه زیادی نیز برای تعمیر دارد. حتما قبل از خرید لپ تاپ استوک آن را روشن کنید و چک کنید مانیتور دارای نقاط تاریک و سیاه نباشد. همچنین باید به بررسی خطوط عمودی نیز بپردازید. صفحه نمایش نباید خطوط عمودی داشته باشد. در حالت کلی باید با معیارهای انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ استوک آشنا باشید.

اتصال موس را حتما چک کنید

لپ تاپ ها دارای چندین پورت usb هستند که باید تمامی آن‌ها را با موس خود چک کنید تا مطمئن شوید تمامی آن‌ها سالم بوده و از usb موس پشتیبانی می‌نمایند.

به این صورت که موس خود را به تمامی پورت‌ها وصل کنید و در هر مرحله حتما موس را تکان داده و کلیک نمایید تا مطمئن شوید پورت مورد نظر درست کار می‌کند. مطمئن باشید خراب بودن یکی از پورت‌ها هنگام خرید لپ تاپ استوک مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

چک باتری و شارژر لپ تاپ

شاید فکر کنید خراب بودن باتری و شارژر اهمیت ندارد و بعدا می‌توانید آن را تهیه کرده و استفاده کنید ولی موضوعی که وجود دارد این است که باتری برخی از مدل‌ها به سختی پیدا می‌شود پس بهتر است در همان ابتدا باتری را با مشخصات روی لپ تاپ تطبیق دهید و قبل از خرید لپ تاپ استوک حتما از شارژر هم استفاده کنید تا از سالم بودن کابل و آداپتور اطمینان حاصل نمایید.

پخش موزیک را حتما چک نمایید

ممکن است پخش موزیک لپ تاپ به دلیل استفاده شدن، دچار مشکل شده باشد. باید قبل از خرید لپ تاپ استوک چندین موزیک را به صورت آنلاین و آفلاین پخش کنید تا از سالم بودن بلندگوها و بالا بودن کیفیت پخش اطمینان حاصل نمایید.

اینکه بخواهید بعدا بلندگوها را عوض کنید دردسر زیادی دارد و حتی ممکن است هزینه بیشتری نیز داشته باشد.

چک وبکم

شاید وبکم برای شما خیلی مهم نباشد ولی برخی از افراد استفاده زیادی از آن می‌کنند. مثلا افرادی که کلاس آنلاین دارند، باید از وبکم استفاده کنند. به همین دلیل اگر خراب باشد دچار مشکل می‌شوند.

قبل از خرید حتما با استفاده از میکروفون داخلی، عملکرد وبکم را تست نمایید. البته لازم به ذکر است که برخی اوقات با عوض کردن ویندوز مشکلات این قسمت برطرف خواهد شد. پس باید شرایطی را فراهم آورید که قبل از خرید لپ تاپ استوک به صورت کامل بتوانید آن را چک کنید.

بررسی اتصال وای فای

در حال حاضر استفاده از اینترنت برای همه ما اهمیت زیادی دارد و اگر اتصال وای فای سیستم شما دچار مشکل باشد، مسائلی را پیش خواهد آورد. قبل از اینکه بخواهید برای خرید لپ تاپ استوک اقدام کنید، آن را به وای فای وصل کرده و با استفاده از یکی از مرورگرهای سیستم، سایتی را باز کنید تا از اتصال کامل مطمئن شوید.

بهترین برندهای لپ تاپ استوک

یکی از سوال‌هایی که هر خریدار در هنگام خرید لپ تاپ استوک دارد این است که باید از چه برندی خرید کنیم؟ کدام برند برای خرید لپ تاپ استوک مناسب‌تر است؟

در این قسمت شما را با تعدادی از بهترین برندها آشنا خواهیم کرد ولی باید قبل از آن به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر موضوع برند خیلی مهم نیست و دیگر باید کمتر به این موضوع توجه کنیم.

در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌هایی که فروشنده لپ تاپ هستند، قطعات اصلی الکترونیکی لپ تاپ را از برندهای اصلی و مطرح مانند اینتل و سامسونگ تهیه کرده و تنها کار مونتاژ را انجام می‌دهند. به همین دلیل می‌توان گفت که بیشتر آن‌ها شبیه به هم می‌باشد. در ادامه شما را با تعدادی از بهترین برندها آشنا خواهیم کرد.

خرید لپ تاپ استوک HP

یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندها در بازار لپ تاپ‌های استوک، hp است. این برند دارای تنوع بالایی در دسته بندی لپ تاپ می‌باشد و این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که با دست بازتری انتخاب کنید.

شما می‌توانید بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ را از این برند تهیه کنید چرا که دارای سخت افزار بسیار قدرتمند با قیمت پایین هستند و بیشتر گیمرها به سراغ برند hp خواهند رفت. برای مثال سری pavilion در نظر گیمرها بسیار محبوب است.

از طرف دیگر سری لپ تاپ Zbook  در این برند بسیار مورد پسند مهندسان است چرا که دارای قطعات و سخت افزار قوی است که می‌تواند پاسخ گوی تمامی نرم افزارهای مهندسی باشد.

اگر خواهان خرید لپ تاپ استوک برند hp برای فعالیت‌های روزانه خود هستید می‌توانید سراغ سری‌هایی مانند EliteBook و ProBook بروید. البته لازم به ذکر است که برخی از لپ تاپ‌های این دو سری نیز قدرتمند بوده و می‌توانند پاسخ گوی گیمرها یا مهندسان باشند.

خرید لپ تاپ استوک Dell

این برند نیز مانند hp به دلیل مقاومت و کیفیت بالا در کنار قیمت مقرون به صرفه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید لپ تاپ استوک باشد. بدنه لپ تاپ‌های برند دل بسیار معروف می‌باشند. در واقع این برند تمامی بخش‌های سخت افزار را در بدنه‌ای بسیار مقاوم قرار می‌دهند که از ضربه دیدن و خرابی لپ تاپ جلوگیری می‌کند. این برای افرادی مناسب است که در انداختن و خرابی لپ تاپ سابقه دارند.

خرید لپ تاپ استوک Lenovo

حتما نام برند لنوو را نیز شنیده‌اید. باید این برند را به عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای لپ تاپ معرفی کنیم که تعداد زیادی از افراد هنگام خرید لپ تاپ استوک سراغ این برند خواهند رفت. شاید امتیازی که خریداران به این برند داده‌اند به دو برند قبلی نرسد ولی این دلیل بر بد بودن لنوو نمی‌باشد و می‌توان گفت که این برند هیچ چیزی از دل و اچ پی کم ندارد.

خرید لپ تاپ استوک ایسوس

ایسوس یکی دیگر از برندهای معروفی است که هنگام خرید لپ تاپ استوک به خریداران پیشنهاد می‌شود. این برند به طراحی ظاهری زیبایی که دارد معروف است و دارای سری‌های مختلفی است که برای انواع کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

با توجه به مطالبی که در متن در رابطه با خرید لپ تاپ استوک اشاره شد، نسبت به جزئیات لپ تاپ استوک، کاربردهای آن، مزایا و معایب لپ تاپ‌های استوک، درجه‌بندی آن و نکات مهم حین خرید آگاهی کافی پیدا کردید. همچنین اشاره شد که امروزه خرید لپ تاپ به صورت استوک برای کاربران گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و باکیفیت‌تر است.

از آنجا که خرید و فروش لپ تاپ‌های استوک در بازار بسیار گسترش پیدا کرده، متاسفانه برخی افراد سودجو نیز وارد این عرصه شده‌اند. بنابراین لازم است برای خرید لپ تاپ از نوع استوک حتماً با دانش و آگاهی کافی اقدام نمایید.

همچنین با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از خدمات پس از فروش نیز بهره‌مند شوید.

علاوه‌براین برخورداری از مهلت تست نیز یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید لپ تاپ به شمار می‌رود که باعث می‌شود خریدی مطمئن انجام دهید و متضرر نشوید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: